Assistance
Awaria twojego samochodu zepsuła wymarzony urlop? Kolizja i przedłużająca się po niej naprawa zmusiła cię do podróżowania taksówką lub wyczekiwania na mrozie na najbliższy autobus? Brak paliwa lub rozładowany akumulator „uziemił” cała Twoją rodzinę w waszym domu? Po wypadku „gąszcz laweciaży” oferuje swoją pomoc w myśl zasady „…będzie Pan zadowolony..”?
Ubezpieczenie Assistance gwarantuje pomoc kierowcy i pasażerom w przypadku różnych nieprzewidzianych zdarzeń związanych z samochodem.
Szczegóły:
- Pomoc świadczona jest przez 24 godziny na dobę przez centra alarmowe ubezpieczycieli
- Pomoc w przypadku awarii lub wypadku lub dowóz paliwa
- Naprawa samochodu lub holowanie Twojego samochodu.
- Wynajem samochodu zastępczego
- Pomoc informacyjna w przypadku kolizji lub awarii
- Zakwaterowanie dla Ciebie i pasażerów w przypadku kolizji lub awarii, jeśli przydarzyły się w trakcie podróży
Korzyści:
- Poczucie bezpieczeństwa w każdej sytuacji
- Nieoczekiwana kolizja lub awaria nie pociąga za sobą zmiany Twoich planów,
- Pomoc w ramach Assistance świadczona jest przez starannie wyselekcjonowane firmy a ich, jakość jest gwarantowana przez ubezpieczyciela.
- W zależności od wybranego wariantu pomoc obejmuje zdarzenia na terenie całej UE. Nie musisz być poliglotą by holować lub naprawić swoje auto w przykładowo Hiszpanii lub Włoszech. Profesjonaliści załatwią to za Ciebie.
Rady eksperta:
1. Gdzie zostanie odholowany mój samochód po kolizji lub awarii?
W tym przypadku odpowiedź nie może być jednoznaczna. W zależności od wariantu i rodzaju ubezpieczyciela możesz być odholowany do domu lub do najbliższego warsztatu obsługującego daną markę auta, jakie posiadasz.
Jeżeli posiadasz jeden z wariantów rozszerzonych ubezpieczyciel może odstawić Twoje auto do miejsca w skazanego przez ciebie bez względu na odległości do domu, lub bliskość warsztatów partnerskich.
Konkluzja: wszyscy dzielimy się na tych mniej lub bardziej przewidujących. Aby wybrać najodpowiedniejszy wariant stosownie do Twoich potrzeb skorzystaj z naszego doradztwa. Wybieraj świadomie.
2. Kiedy przysługuje mi samochód zastępczy?
Odpowiedz zabrzmi podobnie jak w przypadku pytania powyżej. Auto zastępcze w ramach polisy Assistance w zależności od wykupionego wariantu może przysługiwać od 3 do nawet 14 dni nie dłużej niż faktyczny czas naprawy pojazdu. Wybrany wariant Assistance decyduje też o tym czy auto zastępcze przysługuje po kolizji oraz awarii.
3. Mój samochód uległ awarii tuż pod moim domem? Przysługuje mi pomoc?
W większości ofert ubezpieczycieli holowanie lub usprawnienie auta w miejscu zamieszkania właściciela objęte jest nawet w najtańszych opcjach Assistance, czasem natomiast limit warunkujący przyznanie pomocy obejmuje, co najmniej 20-30 km od miejsca rejestracji pojazdu, co w praktyce gwarantuje pomoc daleko od domu, podczas dalszych podróży.
4. Czy mogę skorzystać z usług dowolnego holownika, jaki przyjechał na miejsce zdarzenia?
Ogólna zasada usług z Assistance jest identyczna, najpierw dzwonimy bezpośrednio po zdarzeniu na infolinię swego ubezpieczyciela i korzystamy tylko i wyłącznie z pomocy przez niego zorganizowanej. Jeżeli ubezpieczyciel nie ma w najbliższej okolicy „swojego holownika” lub nie może zrealizować pomocy z przyczyny niezależnej, można poniesiony koszt holowania odzyskać na podstawie faktury. Co ważne, zawsze takie działania ustalamy z ubezpieczycielem. Kto pyta nie błądzi :)